Yaşam Kaya'dan "Baba" Oyunu Eleştirisi
Oyuncu Tayfası’ nı en son dört sezon önce izlemiştim. ‘Roma Hamamı’ adlı vodvilde grubun enerjisini öylesine çok beğenmiştim ki, Bahçelievler’de büyük bir boşluk olarak duran tiyatro yaşantısının Oyuncu Tayfası tarafından doldurulması semt için çok büyük şans...
Oyuncu Tayfası’ nı en son dört sezon önce izlemiştim. ‘Roma Hamamı’ adlı vodvilde grubun enerjisini öylesine çok beğenmiştim ki, Bahçelievler’de büyük bir boşluk olarak duran tiyatro yaşantısının Oyuncu Tayfası tarafından doldurulması semt için çok büyük şans. Sonuç itibariyle dört sezon sonra grubu izlemek için Bahçelievler Yeni Sahne’ nin yolunu tuttuğumda karşımda yine İstanbul’ un profesyonel bir ekibi duruyordu. Kerem Yılmaz’ ın katettiği yola bakınca tiyatroya olan inancım tazelendi. Özellikle topluluk içindeki genç oyuncuların kalitesi beni fazlasıyla heyecanlandırdı.
Bu sezon geçtiğimiz sezondan kalan bir takım tartışmaların sürüncemesinde geçip giderken, Oyuncu Tayfası ‘Baba’ adlı çok iyi bir vodville seyircisini kendisine hayran bırakmayı başarıyor. Yiğit Dalgın’ ın Türkçe’ye uyarladığı metnin yönetmeni Volkan M. Sarıöz. Oyunda başlıca rolleri Kerem Yılmaz, Doğuş Yılmaz, Cenk Hakan Köksal, Halil Ibrahim Kaplan, Canan Umur, Sibel Şişman, Deniz Yavuz, Onur Alagöz, Beyza Birgen paylaşıyor. Sıradışı temposu, enerjisiyle ekibin hairka bir işe imza attığını belirtip konuya geçelim.
Oyun, mafya lideri bir adamın rüyasında babasının yanına gelip ondan karanlık ilişkilerden vazgeçmesini, hayatında temiz ve namuslu bir sayfa açmasını istemesiyle başlıyor. Silahlı çeteye liderlik yapan adam babasının bu isteği karşısında şok geçirip hayatını yeniden kurgulamaya çalışıyor. Fakat yanındaki adamların verilen kararı uygulamaya niyeti pek yok. Ayrıca muhasebecisinin adamı dolandırdığını açıklaması, üstüne adamın kızıyla kurduğu ‘aşk’ ilişkisini anlatması hayatında temiz sayfa açmaya çalışan mafya liderini zorda bırakır. Babasına verdiği sözden cayamayan adam sinirden çılgına dönse de, olaylar muhasebecinin anlattığı gibi değildir. Kızın kiminle ililşki kurduğu eve giren çıkan kişilerin artmasıyla tam bir muamma olur. Eli silahlı çete, artık insanlarla diyalog kurarak sorunları çözeceği için yaşanılan bu kaosun içinde büyük bir komedi patlak verir.
Oyunu sahneye koyan Volkan M. Sarıöz evin değişik odalarında süren konuyu akıcı hale getirmek için güzel bir çalışma içine girmiş. Hareketli dekor tercihi, oyuncuların oyun değişimlerinde hızlı temposu yönetmenin konuyla kurduğu ilişkide başarılı olduğunu açıkça gösteriyor. Ayrıca rollerin seçimlerinde yönetmenin farklılığı ortaya çıkıyor. Mesela mafya liderini oynayan Kerem Yılmaz, adamın karısını canlandıran Canan Umur favkalade güzel ikili oluşturmuş. Kerem Yılmaz’ın çaresiz baba görüntüsü vodvili öylesine izlenir hale getirmiş ki, insan oyuncuyu izlerken komedinin seline kapılıp gidiyor. Canan Umur’ un ciddi görüntüsü oynadığı rolle bütünleşmiş. Evin kızını canlandıran Sibel Şişman gelecek vaat eden bir isim. Sahne duruşu, oynadığı rolün basite kaçan, ama önemli ayrıntılarını çok iyi analiz etmiş. Ben kendisini ilerleyen yıllarda çok iyi noktada göreceğimden eminim. Cenk Hakan Köksal’ı sanırım anlatmak yetmez. Oyunun çatışmalarla dolu komedi yükünü sırtlamış. Oyundaki diğer isimler yazdıklarım kadar başarılılar. Sahnede ekip olmayı başarmış profesyonel isimler var.
İstanbul sahnelerinde kaliteli ‘komedi’ oyunları izlemek çok kolay değil. Oyuncu Tayfası tiyatro seyircisine her açıdan başarılı bir oyun sunarken, genç isimlerin neleri başarabileceğini ortaya koyduğu kaliteli işerle kanıtlıyor. ‘Baba’ Bahçelievler Yeni Sahne’de izlenebilir...